Reklamačný poriadok
Spoločnosti MIPA Slovakia, s. r. o., sídlo: Sad SNP 8, 010 01 Žilina, IČO: 52 361 438, DIČ: 2121000024, IČ DPH: SK2121000024, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel Sro, vložka č. 722249/L (ďalej ako „Spoločnosť“ alebo „Prenajímateľ“)
I. Úvodné ustanovenia
1. V rámci výkonu svojej podnikateľskej činnosti Spoločnosť prenajíma osobné automobily určené k prevádzke na pozemných komunikáciách (ďalej len ako „vozidlo“), a to v súlade s nájomnou zmluvou a všeobecnými obchodnými podmienkami Spoločnosti.
2. Tento reklamačný poriadok upravuje postup pri reklamácií závad vozidla pri prevzatí nájomcom, počas doby nájmu a pri vrátení vozidla.
II. Odovzdanie vozidla nájomcovi a iné
1. Spoločnosť ako Prenajímateľ sa zaväzuje odovzdať klientovi ako Nájomcovi vozidlo na základe pridávacieho protokolu, a to v riadnom technickom stave tak, aby vozidlo mohol počas doby nájmu vozidlo riadne užívať.
2. Zjavné vady, poškodenia, reklamácie a pripomienky týkajúce sa Vozidla a jeho stavu musí Nájomca uplatniť najneskôr pri prevzatí Vozidla od Prenajímateľa, aby mohli byť zaznamenané v predávajúcom protokole (príloha č. 1 k nájomnej zmluve) podpísanom Prenajímateľom aj Nájomcom. Ak sa počas trvania lízingu alebo pri odovzdaní Vozidla späť Prenajímateľovi zistí poškodenie alebo vady Vozidla, ktoré neboli uvedené v predávajúcom protokole (príloha č. 1 k nájomnej zmluve) pri prevzatí Vozidla Nájomcom, zodpovedá za tieto škody Nájomca, pokiaľ nepreukáže, že tieto škody existovali už v čase odovzdania Vozidla Nájomcovi.
3. Predávajúci protokol je neoddeliteľnou súčasťou nájomnej zmluvy a tvorí prílohu č. 1 má dve časti a to prvú časť, ktorá sa vypíše pri odovzdaní vozidla Nájomcovi a druhá časť sa vypíše pri prevzatí vozidla Prenajímateľom. Prenajímateľ ako aj Nájomca môžu pri odovzdaní a/alebo prevzatí vozidla vyhotoviť fotodokumentáciu a/alebo videodokumentáciu.
4. Ak vozidlo má vady, ktoré nebolo možné zistiť vizuálne, je Nájomca povinný tieto vady uplatniť u Prenajímateľa a to bezodkladne po začatí jazdy, najneskôr do 30 minút.
5. Ak nájomca uplatní reklamáciu podľa článku II bod 4 tohto reklamačného poriadku, tak tieto sa podávajú zodpovednej osobe v mieste odovzdania Vozidla, ak bolo Vozidlo odovzdané mimo parkoviska Prenajímateľa, tak podľa nájomnej zmluvy alebo na inom dohodnutom mieste. Prenajímateľ je povinný reklamáciu vybaviť bezodkladne na mieste a reklamácia sa doplní do odovzdávacieho protokolu a doplnenie sa potvrdí podpismi Prenajímateľa aj Nájomcu tak, aby bolo zrejmé, že Nájomca reklamáciu vady uplatnil pri skončení nájmu a vrátení Vozidla.
6. Ak uplatnená technická vada nebráni v riadnom užívaní vozidla, tak Nájomca má právo na poskytnutie primeranej zľavy z ceny nájomného.
7. Ak uplatnená technická vada bráni v riadnom užívaní vozidla, tak Nájomca má právo na náhradne vozidlo rovnakého alebo obdobného typu, ak Prenajímateľ také vozidlo nemôže poskytnúť má Nájomca právo na vrátenie doteraz poskytnutého plnenia Prenajímateľom.
8. Počas trvania nájmu a vzhľadom k tomu, že od okamžiku prevzatia vozidla Nájomcom do jeho vrátenia Prenajímateľovi vykonáva Nájomca plnú kontrolu nad vozidlom, je teda povinný priebežne kontrolovať, či vozidlo nevykazuje vady.
9. Počas trvania nájmu sa Nájomca zaväzuje oznámiť Prenajímateľovi bezodkladne telefonicky na tel. č.: ……………………………………… a rovnako aj e-mailom: …………………………….. všetky vady na vozidle bez ohľadu na to, či vyžadujú opravu alebo nie.
10. V prípade postupu podľa čl. II bod 9 tohto reklamačného poriadku je medzi Nájomcom a Prenajímateľom telefonicky dohodnutý ďalší postup, tj. či vykoná opravu Nájomca alebo Prenajímateľ a na koho náklady. Tento postup, bude následne písomne potvrdený e-mailom alebo sms správou.
11. V prípade, ak ide o vadu za ktorú zodpovedá Prenajímateľ, je Prenajímateľ povinný odstrániť túto vadu do 3 dní odo dňa jej zistenia. Ak Prenajímateľ v tejto lehote vadu neodstráni a ak Nájomca môže Vozidlo užívať len s ťažkosťami, má Nájomca právo na primeranú zľavu z nájomného alebo môže vykonať opravu sám a požadovať náhradu účelne vynaložených nákladov. Ak však vada podstatne sťažuje alebo úplne znemožňuje používanie Vozidla, Nájomca má právo vypovedať nájom bez výpovednej lehoty.
III. Prevzatie vozidla nájomcom a iné
1. Nájomca je povinný vrátiť vozidlo podľa nájomnej zmluvy v dohodnutý čas a na mieste dohodnutom. Nájomca je povinný sa osobne zúčastniť prevzatia vozidla Prenajímateľom, tak aby mohli spolu s Prenajímateľom urobiť prehliadku stavu vráteného vozidla a spísať záznam do preberacieho protokolu.
2. O stave Vozidla po jeho vrátení Nájomcom Prenajímateľovi, vrátane prípadných vád, bude zaznamenaný v druhej časti odovzdávacieho protokolu (príloha č. 1 nájomnej zmluvy). Nájomca aj Prenajímateľ sú povinní podpísať tento preberajúci protokol. Prenajímateľ a Nájomca sú tiež oprávnení vyhotoviť fotodokumentáciu alebo videodokumentáciu Vozidla s uvedením jeho stavu v čase vrátenia a dátumu a času jeho prevzatia.
3. Prenajímateľ je oprávnený vykonať dodatočnú kontrolu Vozidla za podmienok stanovených v Zmluve o nájme (najmä ak je Vozidlo vrátené mimo Parkoviska alebo ak sa Nájomca rozhodne ponechať vozidlo mimo Parkovisko a o tom kde sa vozidlo nachádza iba Prenajímateľa informuje (napr. umývačka vozidiel), alebo ak muselo byť Nájomcovi odobraté), pričom termín kontroly je dohodnutý pri prevzatí Vozidla Prenajímateľom a je doplnený do odovzdávacieho protokolu. Ak sa Nájomca nedostaví, následná kontrola sa vykoná bez jeho prítomnosti. Stav Vozidla sa zaznamená v preberajúceho protokolu. Prenajímateľ a Nájomca sú tiež oprávnení vyhotoviť fotodokumentáciu alebo videodokumentáciu Vozidla, na ktorej je uvedený jeho stav v čase kontroly a dátum a čas kontroly.
4. V prípade, ak sa vyskytne vada nie skôr ako 12 hodín pred vrátením vozidla, tak je Nájomca oprávnený túto vadu vytknúť pri vrátení vozidla. V prípade, ak ide o vadu, pre ktorú možno vozidlo užívať, má Nájomca právo na primeranú zľavu. Ak ide o vadu, pre ktorú nemožno vozidlo užívať alebo o vadu, ktorá zásadným spôsobom obmedzuje užívanie vozidla má Nájomca právo odstúpiť od nájomnej zmluvy bez výpovednej doby.
Tento reklamačný poriadok sa spravuje právnym poriadku Slovenskej republiky.